gevezeanne

bebek alışverişi izmir

Posted on: Nisan 27, 2010

Öncelikle adresler:
**Barış bebe: kemeraltında salepçioğlu işhanında alt katta (başka şubeleride var kemer altında kızlar ağasıhanı tarafında ama ben hep kayboluyorum o tarfa gittiğimde o yüzden salepçioğlu basit ) http://www.barisbebe.com.tr/ —-birde kemeraltı tek turda bitemiyor maalesef çünkü senin kendi özel alışverişin (sütyen külot vs..) , bebeğe kıyafet (bu tura anneler,dedeler, amca ,dayı, vsde katılmak istiyor)araba ,park yatak (bunlar zaten büyük parça olduklarından yanında başka paket taşıycak kişide kalmıyor )biz kemeraltı turunu bu şekilde 3 postada yapmıştık .
**İkea(fırsat köşesi mutlaka ziyaret edilmeli aralıklı olarak çünkü çok uygun fiyata ve kullanışlı ürünler oluyor arada biz mesela o reyondan 50 cm yükseklikte çocuk masası ve sandalyesini 20 tlye aldık tablanın üzerinde ufak tefek özür vardı onuda yapışkan folyoyla kapladık hiç belli bile değil nasıl olsa alınacak marangoza gitsem bunun 2/3 katı fiyat veriyor ;) )
**Meltem mobilya : karabağlarda ana cadde üstünde buradan gidiş tarafında sağda ilk mağazalardan birisi http://www.meltemmoduler.com/index.php
**ege sera: bayraklıdan ana caddeden çınarlı hastanesine doğru giderken sağda http://www.basriflower.com/

Hamile annenin yapması iyi olacak eylemler J
**bol bol süüttt yooğğuurrtt ve peyniiirrr tüketilecek bu çok çok önemli çünkü bebiş senin karnında büyürken kemiklerini oluşturup geliştirmek için senin kalsiyum depolarını kullanıyor yani senin önceden tükettiğin sütleri yoğurtlrı ve peynirleri alıyor yani dahada açığı senin önce dişlerinden almaya başlıyor sonra sıra kemiklerine geliyor … böyle oluncada ne mi oluyor eğer sen bebişin senden aldığı kalsiyumları yerine koymazsan sana diş çürüğü olarak geri dönüyor ve hamileyken narkoz alamadığın için dolguları ve olası diş işlemlerini narkozsus yaptırmak zorunda kalıyorsun L o yüzden önemli yani (bu arada peynirlerin içinde kalsiyum oranı en yüksek olanlar lor ve kaşar!!! )
**bol bol müzik dinle ve müziğin ritminde dans et sallan , çünkü bebiş doğduktan sonra senin dinlediğin ve onunda karnındayken tepki verdiği şarkıları tanıyor ve sakinleşiyorr!!!!
**eğer bir problem yoksa yatma hiç atla zıpla hareket et .. ben doğum yapacağım günün sabahında evi temizliyordum dolapları falan düzelttim yani ben hareket işini biraz abarttım ama hareket etmek gerçekten iyi geliyor!!!
**karnındayken onunla bol bol konuş anlamsızda olsa bişeyler anlat ona seni daha iyi tanıyor (birde tabii senin dışında karnındayken onunla konuşanları sonra çıkınca direkt tanıyor keratalarJ)
**bol bol uyuuuuuuu….. dinlennn…… gez …ben hamileyken acaip gezdik canınız nereye istiyorsa gidin hiç hamileyim gidemem acaba bişey olurmu demeyin doktor bana her an gelebilir dikkatli olun dedi ben tatile çıktım tabii bodruma kadar gitmedik ama yakın yerler gümüldür foça falan gezdik ..(çünkü bebeiş doğduktan sonra belli bir süre {bizim 2,5 ay oldu hala daha doğru dürüst biyerlere gidemiyoruz ,bu tamamiyle deniz beyin durmamasıyla ilgili:P} çok fazla biyerlere gidemiyorsun)

Bebek şekeri: ben şekerleri sepeti ve kapı simidini kendim yaptım çok daha uygun bir fiyata çıkmış oluyor birde kendin yapmış oluyorsun J malzemeleri çınarlı doğum hastanesine giderken yol üstünde ege sera diye sırf bu tarz(bebek şekeri nikah şekeri,yapma çiçek vs. ) ürünler satan bir yer var oradan aldım …(bebişe elle tutulur yaptığın ilk atraksiyon olduğu için çok keyif veriyor..)
Anne için :
Doğum öncesi
Hamile kıyafeti :eriş tekstilin satış mağazasında çok uygun fiyata ve güzel hamile pantolonlar var ,bunun dışında ben hamile butikten bir tayt aldım üstüne zaten hamile tunikleri moda ya onlar yeterli oluyor:)
Karın çatlak kremi: 3. ayın sonundan itibaren kullanmaya başladım hala daha devam ediyoruz çünkü zayıfladıkça sarkma ve çatlak oluşumu davam ediyor .ben mustelanın kremini kullandım dr. Önermişti çatlak varmı dersen hayııırrr yoookkkJ
Doğum sonrası
Çamaşır :sezeryan doğum olasılığına karşı yüksek kenarlı ve 1 beden büyük külot kesinlikle lazım oluyor , emzirme üstyeni en az 4 adet ve 1 adet emzirme atleti (kemeraltında çok uygun fiyatlılar var!)
Gecelik:doğum sonrası 1 hafta kadar çok gerekli oluyor.loğusa gecelikleri var ama biraz pullu boncuklu dantelli falan ve normal geceliğin çok üstünde fiyat veriyorlar ben önü açılan bir gecelik aldım çamaşırcıdan (normalde gecelik kullanmadığım için uyduruk bişey aldım)
Göğüs pedi:kesinlikle emzirdiğin sürece kullanılan bişey (1 paket 2 hafta kadar gidiyor) !bi dünya marka var ben bebedor kullanıyorum memnunun ama dikkat et yapışkanlı olan bir mdel secme yapışkanlar allerji yapıyor memeyi..eğer bebedor dışında bir marka kullanacaksan kemeraltında barış bebe diye bir yer var orada pek çok malzeme yarı yarıya ucuz nasıl oluyor bilmiyorum ama öyle..
Göğüs kremi:ilk zamanlar çok gerelikli bebiş memeyi tam tutamadığı için memiş yara oluyor emziremiyorsunL lansinoh ve garmastan krem ikisini karıştırp 1 damlada sütünden damlat merhem yapınca acaip iyi geliyorJ lansinoh krem barış bebede acaip ucuz..
Göğüs pompası:ben almadım ama hemen çalışmaya başlayacaksan almak şart .deniz bir ara düzgün emmedi dr onu terbiye etmek içinsağıp saatli emzirmemi söyledi wee nin manuel pompası hediye gelmişti onu denedim iyiydi..
Emzirme yastığı:ben almadım .bir iki yerde yastıkla emmeye alıştıktan sonra dışarda boş emmediğini okumuştum.ilk zamanlar pek ihtiyaç hissetmedim (deniz o zaman hafifti )şimdi dana gibi olduğu için sırt ağrısını azaltmak için kolumun altına kırlent koyuyorum baya işe yarıyor..

Bebiş için:
*Kıyafet:{komple kıyafet için bir kemeraltı turu yapmak gerekiyor}
Hastane çıkış seti :bu set olmadan hastaneden çıkartmıyorlarL ondan ilk alınması gereken kıyafet
Zıbın :ilk 1 ay bebeği korumak için gerekli içine giydiriyoruz birde göbkek bağının body’ye temasını önlüyor.bebişin canı acımasın yoksa daha çok ağlıyor…
Alttan çıt çıtlı body:kurtarıcı birinci mucize…nekadar çok o kadar iyi hergün çamaşırda yıkanmıyor sonuçta ..
Komple tulum :kurtarıcı ikinci mucize…belimiz kapalı olduğu için göbüş ve sırt üşümüyor gaz daha az oluyorJ
Yelek:uyanınca üşütmemek için 2 tane falan iyi oluyor çünkü havadan nem kapmak deyimi vardır ya bebişler ilk zamanlarda bizim hissedemeyeceğimiz kadar ısı değişimlerini bile hissediyor ve bu gaz sancısı olarak bize geri dönüyor..
Eldiven ,patik:ellerimiz/ayaklarımız üşüdüğünde de gazımız oluyorrr ve ellerimizin tırnakları hep uzun uzun yüzümüz çok çiziliyor/kanıyor . en az 7/8 çift kullanılıyor
Penye şapka:bıngıldaktanda üşütüyoruz mümkün olduğunca kafamız kapalı dolaşmamız gerekiyor ama tabii o şapka kafada durudsaaaa ama durması gerek!!! Anne her gördüğünde şapkayı düzeltiyor ama deniz beyin bu hiiiçç hoşuna gitmiyoorrr ama kapalı olması gerekiyor(bu şekilde kavga döğüşte olsa takıyoruzJ ) 2 tane şapka yetiyor
Battaniye:penye, polar ,dokuma fark etmiyor bir örtü olsunda ..bundanda ne kadar çok o kadar iyi..(benim elimde bir iki polar parça (60*60 yada daha büyük kare dikdörtgen) vardı onların kenarlarını makinede kıvırdım oldu sana polar battaniye J
*Temizlik ve bakım :
Bez :ilk zamanlar için yeni doğan boydan 1 paket aldık bebişin kilosuna göre değişiyor ama 1 paket yetmiyor en az iki paket şimdiden stok yapılabilir ama abartmamak gerek çünkü çok çabuk kilo alınıyor ve bir anda bir üst boya geçiliyor ama ilk zamanlarda günde en az 10 defa bez değişiyor..
Islak pamuk:popomuz çok hassas olduğundan temizlikte ılık suyla ıslanmış pamuk kullanıyoruz ve iyide oluyor ben dışarıda kullanmak için iki paket ıslak havlu aldım ama evde pamuk kullanıyoruz (maliyetide havlulara göre çok daha iyi)
Alt değiştirme ünitesi:(masa kısmı alacağın karyolaya değişir yani büyüyen bir karyola olacaksa masaya gerek yok o yatağın içinde var zaten .)bizim karyolada olmadığı için ben masasıyla beraber alt değiştirme yastığını ikeadan aldık ama yastığın yüzeyi muuşamba olduğu için popmuz değince üşüyoruz sinirleniyoruz bu nedenle yastığın üstüne sermek için bişey gerekiyor eğer evde feda edebileceğin düz 2/3 adet havlun varsa onları kullanabilirsin ben can bebenin bebek bakım örtüsü var ondan almıştım onu kullandım ama herzaman her yerde bulunmuyor havluya döneceğim..
Şampuan ve kremler:biz sebamed kullanıyoruz dr onu tavsiye etti ama ilk olarak yine hastaneye götürmek için sebamed almıştık bir paket (sebamed ürünleride barış bebede acaip ucuz)
Küçük tülbent / bez: emdikten sonra fazlalığı mutlaka kusuyoruz bunları temizlemek için ve emerken akan fazlalıkları tulumdan uzak tutmak için gerekiyor… bana hediye geldi..
Tırnak makası:tırnaklarımız çok çabuk uzuyor ve haftada bir kesilmesi gerekiyor…
*Banyo :
Küvet :ikeadan aldım. jokerde maxi toys ta falan gereksiz pahalı .. kemeraltından yüklenip gelmeyede değecek bir fark yoktu hazır arabayla gitmişken aldım
Küvet filesi : hemen hemen heryerde aynı fiyata zaten tek bir marka var sevi bebe onuda kemeraltına gitmişken aradan çıkartmakta fayda var.
Havlu:bebiş banyo yaptıktan sonra kurulamak için bebek havlusu gerekli oluyor onuda kemeraltından aldım.
*Odası için:
Karyola:çok iyi araştırmak gerekiyor bizim ar ge sonucunda 3 yer arasında kaldık 1.çilek /2.meltem mobilya/3.ikea . öncelikle nasıl bir yatak alacağına karar vermek gerekiyor bu bebek karyolalarının iki cinsi varmış büyüyen karyola ve bildiğimiz bebek karyolası
****büyüyen karyola :bunlar iki katmanlı ilk başta cazip görünüyor çünkü üstünde bebek karyolası altında genç odası yatağı var gibi ama aslında bebek karyolası tamam ok ama genç odası yatağı pekte genç odası ölçülerinde değil çünkü eni ve boyu ancak 10 bilemedin 15 yaşındaki çocuk ebatlarında eee ne oluyor 15 yıl sonra tekrar bir mobilya alışverişi daha onun yerine (en azından biz öyle düşündük) bebek karyolasını 5 yaşına kadar kullansın (tabiii bizim bunu düşünmemizdeki etkenlerden biride tam bir takım almıyor olmamız yani dolabımız vardı sadece karyola aldık )ondan sonra tam bir gencç odası takımı alırız evladiyelik kullanır..
***bu saydığım 3 yerdede çok uygun fiyatlı kampanyalar vardı (ikeanın tek karyolaları (eğer tek karyola düşünüyorsanız çok sağlam ve sağlıklı) biz meltem mobilyadan aldık karyolası yatağı uyku seti hepsini beraber 500 tl tuttu ama dediğim gibi kampanyaları falan takip etmek gerekiyor.
**birde yatak konusunda karyolamı alacaksınız yoksa oyunparkı denen portatif aletler var ondanmı alacaksınız ona kara vermek gerekiyor çünkü bizim arkadaşlar karyola falan almadılar direkt iyi bir oyun parkı alıp onda yatırıyorlar buda bir alternatif evin içinde bebeğe ayıracağınız odaya ve odanın ebatlarına göre falan düşünmek gerekiyor..
Uyku seti: en az iki set almak gerekiyor çünkü yan korumalıkları devamlı toz tutuyor ve yıkamak gerekiyor bu arada yeni doğduğunda sadece bu yan korumalıklar kullanılıyor(ekstra dip not: cibinlik açaip gereksiz bir aksesuar ama anneler istiyor süssüz olmaz diyorlar ve alınıyor takılıyorL )
Dolap: bizde sonerin evlenirken getirdiği dolabı vardı boştu onu değerlşendirdik biz ama ben şöyle düşünüyordum çekmeceli büyük bir şifonyer yeter diyordum ama maalesef yetmiyor yüksek kapaklı ve altında çekmeceleri olan bir dolap isteniyormuş (birde tabii yatağı altında bütüy bir çekmece var bez stoklarını koymak için J )
Nevresim takım : biz şimdilik pek kullanmadık
Çarşaf: lastikli çarşaf kesinlikle 2/3 adet olmalı devamlı kusuyoruz kusuyoruz…
Telsiz:asla yanımdn ayıramadığım şey…özellikle gece uyurken yan odadan sesi duyamıyorsun ve ya artık yorgunluktan uykuya iyice dalmış oluyorsun ama bebiş sana kendini duyuruyor!!! Ve bebiş uyuduğunda senin işlerini halletmen gerekiyor özellikle mutfakta yine bebişin sesini duymak için birebir olmazsa olmazım hatta annane babaanneye giderkende yanımızda geliyor
Nem ölçer :aynı zamanda sıcaklıkta gösterdiği için bebiş üşümesin diye gerekli çünkü senin için normal olan oda sıcaklığında bile üşüyorlar …
Cibinlik: açaip gereksiz bir aksesuar ama anneler istiyor süssüz olmaz diyorlar ve alınıyor takılıyorL

*Dışarı için:
Malzeme çantası :kesinlikle gerekli hatta artık ben çanta taşımıyorum denizin çantasının içine atıyorum eşyalarımı çünkü hem onun çantası hem benim çantam çok kalabalık oluyor…
Puset: ilk 6 ay bildiğimiz baston pusetler kullanılmıyor(muş) ana kucağı kullanılıyor onunda puset üzerine monte olanları var bi dünya model var kafanda ne tarz bişey istediğine karar verdikten sonra kemeraltında salepçioğlu işhanında zuhal bebe ve barış bebe var oradan bakabilirsin birde joker ve maxi toys’un haftalık olarak acaip indirimleri oluyor onları takip et biz öyle yaptık jokerden çok uygun fiyata geldi bizim pusetJ
Ana kucağı:kullanabilen bebek için çok kullanılışlı ilk 6 ay araba koltuğu olarakta kullanılıyor biz daha onun içine yerleşmeye pek alışamadık ama alışıcaz…
Kanguru: ben almadım ama eksikliğini acaip derecede hissediyorsun çünkü 24 saat bebiş sana tutunmuş koala şeklinde yaşıyor ve artık sırtın ortadan ikiye bölünecek gibi oluyor en azından kanguru olduğunda kolların serbest oluyor (tabii bu şu anda teoride en yakın zamanda bir tane edineceğim!!)
Oyun parkı :biz oyunparkını sadece seyahatte kullanacağımız için çok kaliteli bişey almadık onuda kemeraltından kızlar ağası hanının o tarafta sim soy bebe var ..
*Oyuncak:çıngırak ses çıkartan her hangi bir oyuncak dikkatini dağıtmak için bire bir birde dönence onu çok seviyoruz yattığımız yerden onu izlemek çok keyifli aynı zamanda yatağına alışması içinde iyiJ

veeee son olarak satın alamayacağın ve doğumdan sonra çoookkk ihtiyacın olacak şey
U-Y-K-U

Kolay gelsin keyifli alışverişler J

About these ads

2 Yanıt to "bebek alışverişi izmir"

süper olmus cok saol

merhaba; çok teşekkür ederim. Kesinlikle tecrübedir bu. Hemen hemen okuyup dinledilerimle birebir tutuyor. Benzer şeyler aldim bende. Bakalim bi kismini da erteledim ihtiyacim oldukça alayim dedim. Evde döküntüyü pek sevmiyorum elimde kalmasin istiyorum bi çok şey.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


  • bilge: Sevgili geveze anne rica ederim küçük bir armağandı ...artık bloğumuza rahat girebiliyoruz eski yerinizde görmek dileğiyle sevgilerimi iletiy
  • ikizbuyutmek: Çok geçmiş olsun canım babam geçen ay anjiyo oldu ne kadar tedirgin olduğunu çok iyi anlıyorum.İçini ferah tut inşallah bir an önce bitece
  • gevezeanne: hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar.. inşallah iyi haberler duyuracağım burdan..
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: